zondag 15 juli 2012

retro shortje

Amai, ik ben er weer ingeloten mijn hoof is al wat legger. Meneer de stikdoos is weer naar jaarlijkse gewoonte in de zomer weg voor zijn werk. Zoals je ziet heb ik dan wat meer tijd om te stikken. Een van mijn lievelingsstofjes zag ik ideaal voor het short patroontje. Met een klein hartje snij ik in dat stofje. Ik maakte er al een rokje en boekentas mee. Het komt uit deze ontdekking. Jammer genoeg waren het restjes die we niet meer terug zullen zien. 
Patroon en werkbeschrijving, maat 116, gevolgd zoals het moest. Met gele paspel. Niet meer te klein zoals hier.
Ik ben er blij mee en ondanks dat het geen princessenrok is zij ook. 

10 opmerkingen:

  1. dat stof is prachtig... Shortje past heel mooi, dat blauw dat je eerder maakte was ook heel mooi, jammer dat het te klein is..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben er ook mee bezig ... Maar ben niet zeker of ik stof voldoende heb! Jullie stofje is prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Awel, bij het zien van dit mooie shortje vind ik persoonlijk dat de zomer nu MOET beginnen, zodat dit vrolijk schoons gedragen kan worden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zo'n schoon shortje!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn ze leuk geworden, met dit weer kan ze er mooi van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh dat is een ferm shortje, is er dat ook in maatje 38? (of 40 allé)

    BeantwoordenVerwijderen