dinsdag 25 oktober 2011

alle eer voor het jasje

Ik heb mezelf overtroffen al zeg ik het zelf!

Ik ben een luie stikster... alles moet snel gaan, een te grote uitdaging ga ik nog uit te weg. Maar nu...
Ik heb

  • geld uitgegeven aan stof, voor mij een ganse prestatie, beide 15 euro
  • eerste een proefstuk gemaakt
  • mijn patroonblad op de stof gespelt
  • alles goed gemeten, met speciale zoom meetlat
  • geknipt
  • gestreken
  • topstitch (hoe zeg je dat ook weer in het Nederlands)
  • en afgeweken van het patroon
Maar ik ben blij, super blij met het resultaat!

Patroon: http://www.etsy.com/listing/62648718/stylish-kids-double-breasted-coat-age-1
Patroonaanpassingen: 3 cm langer aan de onderkant, patroon is 3 jaar met extra zoom overal buiten de buitenkanten zodat het niet te wijd valt. Omkeerbaar gemaakt door ander positie knoppen en lintjes.
Stof: gele buiten stof, pauli, boompjes stof op de stoffen madammen event

Eerst de voorbereiding
Ik wilde ook mijn steentje bijdrage in de recykleer week en bij deze ging mijn oude jas eraan om als proefstuk te dienen voor de nieuwe jas van Feeke.

DE voering! Wauw dat stofje, zo mooi. Ik vond het zo zonde dat dit niet meer zichtbaar was, dus besloot ik een oplossing te zoeken zodat het jasje recto-verso kon.
oplossing: 4 lusjes en 8 knoppen!

Blij blij blij ... werd ik ervan. 







32 opmerkingen:

  1. heel heel heel mooooooooooooooooooooiiiiiiiiiiii super !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo'n mooie jas! heel leuk model. heb hier ook nog de bomenstof liggen, één van mn lievelingsstofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige jas!!! Ben best beetje jaloers op Fee...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit verdient een applausje ! Voor alle extra inspanningen, maar vooral voor het prachtresultaat !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw heel mooi en leuk dat ze t kan omdraaien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het is waar, je hebt jezelf overtroffen!! Ik heb die gele stof ook al vaak vast gepakt, twijfelend of ik het zou meenemen voor een jasje...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het enige dat ik erover kan zeggen: MOOI! echt ni normaal schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waw! Dat patroon ligt hier ook klaar. proefjasje al gemaakt. maar jouw idee om het keerbaar te maken is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Héél juist dat je fier bent!!! Een mega knappe jas hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oooooooooh wat geweldig !
    En die kleuren, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een plaatje en super dat het aan beide kanten gebruikt kan worden. Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super jasje! Die kleur is heel mooi en dat het keerbaar is zodat je de mooie binnenstof ziet is ook de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig jasje! Wat een supoer idee om het omkeerbaar te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. super mooi! ben der zot van! ik heb de stof van voering ook, maar in het blauw! vond dat ook zo een mooi stofje. maar hier is het nog een kijkstofje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een werk maar het is echt wel een prachtexemplaar geworden ...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schoonschoonschoon! Zo eentje zou ik er ook wel willen! Zeker de omgekeerde versie maakt een grijze dag ineens vrolijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige jas! Had ik ook maar een dochter... (maar wat niet is kan nog komen, he!)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Waw!!!! Komt precies recht uit de boekskes!! En omkeerbaar, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dit ziet er gewoon fantastisch uit! Ik wou dat ik zo'n mooie jas had..

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is echt een prachtig mooi jasje!! Goed voorbeeld van hoe je een jasje mooi kan maken! Ik vond het voorbeeld op het patroon nl. niet zo geslaagd! Gelukkig hebben ze jou die het patroon echt mooi kan maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super idee om het langs twee kanten draagbaar te maken, zou inderdaad anders zonde zijn voor dat mooie binnenstofje, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Och ja! Alle eer voor jou, super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. 't Is echt te prachtig! Echt alle details aan het jasje! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Amai, ik zou daar ook blij blij blij van worden! Zo'n zalig jasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw, echt prachtig! Die grote knopen! Die kleuren! Dat modelletje! Lijkt me zowel een handige als een übermooie jas!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Amaai, heel mooi! Het is ook een mooi kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. toeme zeg ik ben zowaar jaloers, echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zo'n mooi jasje dat ik het zelf heb besteld. Echt een inspiratie... Hoe lang heb jij moeten wachten vooraleer je het mailtje met het pdf-bestand ontving?

    BeantwoordenVerwijderen